poniedziałek, 3 marca 2014

Gofry!!!!!

To niesamowite co można znaleźć w domu (zwłaszcza w cudzym)! Ja miałam takie akurat szczęście i natknęłam się na gofrownicę. Gdy tylko ją ujrzałam, wiedziałam już co będę jeść następnego dnia na śniadanie.

Zwyczajne składniki- mąka, jajka, mleko; prosty przepis; niedługie przygotowanie...a jak cieszy! To prawie, że takie dobrodziejstwo jak naleśniki (prawie, bo jednak crepes pozostają moim number one).




Czego nam trzeba?


- 1 szkl mąki 
- 1 szkl mleka
- 2 jajka (białka i żółtka oddzielnie)
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- ok 2 łyżki oleju
- dodatki: cukier puder\ bita śmietana\ dżem\ owoce\ posypki\ co tylko przyjdzie wam do głowy

Jak zrobić gofry?

Białka ubić na pianę, pozostałe składniki zmiksować, po czym delikatnie połączyć z białkami. Masę wylewać na nagrzaną gofrownicę i piec aż gofry zrobią się rumiane.  
Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie w wersji klasycznej, czyli z cukrem pudrem, oraz w wersji...nie klasycznej- z ricottą, wiśniami kandyzowanymi i pudrem. 

Z podanych składników wyszło mi 5 gofrów





Lekkie desery bez piekarnika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz